Στην ουσία, τόσο η γιόγκα όσο και το pilates επικεντρώνονται στη δημιουργία μιας βαθιάς σύνδεσης μεταξύ νου και σώματος. Επίσης, μπορούν να γίνουν και τα δύο σε χαλάκια γιόγκα στις περισσότερες περιπτώσεις και με άνετα ρούχα.

Ωστόσο, ο τρόπος και τα οφέλη ποικίλλουν μεταξύ της γιόγκα και του pilates.

Τι είναι η γιόγκα;

Μπορεί να έχεις υπόψη σου τη γιόγκα για τη στάση του δέντρου ή για τον διαλογισμό αλλά στη βάση η γιόγκα είναι μια εξάσκηση που συνδέει το μυαλό, το σώμα και την αναπνοή μέσω της κίνησης και των άσανας (στάσεις). Χρησιμοποιούμε αυτές τις ασάνες για να βοηθήσουμε να κινηθεί το σώμα με τρόπους που προάγουν την ενυδάτωση των ιστών, τη δύναμη και την ευλυγισία των μυών, καθώς και την ισορροπία.

Η κίνηση σε συνδυασμό με τεχνικές αναπνοής καθιστά τη γιόγκα κατάλληλη για να ηρεμήσει το νευρικό σύστημα, να βελτιώσει την εστίαση και να απομακρύνει μέρος του ανεπιθύμητου θορύβου μέσα στο κεφάλι μας.

Ανάλογα με το τι θέλουμε να πετύχουμε, η σειρά των στάσεων που ακολουθούμε στην πρακτική της γιόγκα θα δώσει τον ρυθμό στην προπόνησή μας. Στη Hatha, οι στάσεις κρατάνε για μεγάλο χρονικό διάστημα. Αυτό ενισχύει το σώμα με ισομετρικές μυϊκές συσπάσεις. Στη Vinyasa, συνήθως περνάμε από τη στάση Chaturanga σε στάσεις με μέτριο ρυθμό, που μπορεί να αυξήσει την καρδιοαναπνευστική φυσική κατάσταση και την αντοχή.

Οφέλη της γιόγκα

Όπως κάθε άσκηση, έτσι και η γιόγκα βοηθά στην αύξηση του καρδιακού παλμού και στην αποβολή του ιδρώτα (ακόμα κι αν δεν είναι τόσο όσο ένα μάθημα Crossfit). Τα περισσότερα μαθήματα γιόγκα λειτουργούν για να προσεγγίσουν το σώμα ως σύνολο, δουλεύοντας με στόχο να δημιουργήσουν αρμονία και ισορροπία μέσω της κίνησης και της αναπνοής.

Επιπλέον, υπάρχουν πολλοί διαφορετικοί τύποι γιόγκα, γεγονός που την καθιστά ιδανική για άτομα διαφορετικών επιπέδων φυσικής κατάστασης και ενδιαφερόντων. Αν ψάχνεις για ένα καλό streching που ηρεμεί το νευρικό σύστημα και βοηθά να χαλαρώσεις, η  γιόγκα ή η γιόγκα είναι αυτό που χρειάζεσαι. Αν αναζητάς μια απαιτητική, ιδιαίτερα εστιασμένη και πειθαρχημένη πρόκληση, τότε η power yoga ή η Ashtanga yoga μπορεί να είναι για σένα.

Τι είναι το πιλάτες

Το Pilates είναι μια προπόνηση που ενσωματώνει ολόκληρο το σώμα φροντίζοντας η σπονδυλική στήλη να κινείται προς κάθε κατεύθυνση, δίνοντας έμφαση στον πυρήνα. Κάθε προπόνηση είναι σχολαστικά μελετημένη, διασφαλίζοντας ότι το σώμα δουλεύει σε όλα τα επίπεδα κίνησης. Είναι επίσης μια προπόνηση με λίγους κραδασμούς, που σημαίνει ότι είναι ιδανική για άτομα που μπορεί να έχουν περιορισμούς με άλλα σχήματα προπόνησης.

Κατά τη διάρκεια μιας τυπικής προπόνησης pilates, δίνεται μεγάλη έμφαση στη δύναμη και τη σταθερότητα στον πυρήνα και τη σπονδυλική στήλη είτε προπονείσαι στο reformer είτε στο χαλάκι. Στα μαθήματα pilates σε mat δίνεται μεγάλη έμφαση στο κράτημα της καμπύλης C για την ενίσχυση των κάτω κοιλιακών.

Οφέλη του πιλάτες

Μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως μέσο αποκατάστασης, είτε πρόκειται για τραυματισμούς, χειρουργικές επεμβάσεις ή άλλες κινητικές δυσκολίες. Η πρακτική pilates βοηθά στην αύξηση της δύναμης και στην επιμήκυνση των μυών, βοηθά στην ευλυγισία και την ισορροπία και προστατεύει τις αρθρώσεις και άλλα σημαντικά μέρη του σώματος από τραυματισμούς. Το pilates μπορεί επίσης να τροποποιηθεί ανάλογα με τις δυσκολίες ή τις ανάγκες.

Ομοιότητες μεταξύ γιόγκα και πιλάτες

Η γιόγκα και το πιλάτες θεωρούνται και οι δύο μορφές άσκησης χαμηλής έντασης και επικεντρώνονται στη σύνδεση πνεύματος και σώματος. Και τα δύο απαιτούν ελεγχόμενες μυϊκές κινήσεις, τη χρήση του σωματικού βάρους ως αντίσταση και συγκεκριμένες τεχνικές αναπνοής που βοηθούν στη σύνδεση της κίνησης με την αναπνοή. Επιπλέον, και οι δύο πρακτικές μπορούν να χρησιμοποιήσουν ολόκληρο το σώμα ή να στοχεύσουν συγκεκριμένες μυϊκές ομάδες. Και όταν πρόκειται για την αύξηση της έντασης, μπορούν να προστεθούν βάρη για να δημιουργήσουν περισσότερη αντίσταση.

Διαφορές μεταξύ γιόγκα και πιλάτες

Αν και υπάρχουν κάποιες ομοιότητες, το pilates και η γιόγκα στο τέλος της ημέρας είναι διαφορετικές πρακτικές. Tο pilates μπορεί να γίνει σε ένα χαλάκι ή σε ειδικό κρεβάτι ή εξοπλισμό που προσθέτει περισσότερες προκλήσεις και αντίσταση. Ωστόσο, η γιόγκα γίνεται συνήθως σε ένα χαλάκι με ελάχιστα στηρίγματα (μπλοκ γιόγκα, λάστιχα κ.λπ.). Και τα δύο έχουν τις δικές τους στάσεις και κινήσεις που τα κάνουν μοναδικά. Κατά τη διάρκεια μιας προπόνησης pilates, υπάρχει συνεχής κίνηση, ρυθμού και επαναλήψεων και ελάχιστη στατικότητα. Η γιόγκα βασίζεται περισσότερο στη δημιουργία μιας θέσης και στην κατοχή της.
 

Πηγή: Savoir Ville